Filmele lunii februarie 2016


Este foarte variată oferta cinematografelor, dar comedia pare să predomine luna februarie. Avem comedie cu zombi, comedie cu supereroi, comedie romantică şi... comedie pur şi simplu. Pe lângă, câteva filme europene excelente, noi candidaţi la Oscaruri, primul film românesc al anului şi câteva animaţii pentru cei mai mici dintre spectatori. Iată mai jos recomandările noastre cu privire la premierele următoarelor weekend-uri.

5 februarie
Dirty Grandpa/Bunicul dezlănţuit 
Criticii americani au cârtit îndelung împotriva acestei comedii cu Robert De Niro şi Zac Efron, iar marile publicaţii au publicat articole despre despre extraordinara inventivitate a lui De Niro în... a-şi distruge cariera. Cu toate acestea, povestea bunicului pus pe distracţie care porneşte într-o excursie cu mult mai responsabilul său nepot cu siguranţă o să ocupe primul loc în topul încasărilor în primul weekend din februarie.
Nu mai spunem decât că aventura are loc în timpul celebrei vacanţe de primăvară, în care mii de studenţi şi liceeni se dezlănţuie (a se citi "se îmbată până la limita comei alcoolice") pe plajele din SUA, şi că De Niro şi Efron sunt gata de orice, dar de absolut orice, ca să îţi smulgă un zâmbet. Şi până la urmă o comedie în care auzi replica "Vreau să-mi sfâşii sutienul de parcă ar fi plicul cu pensia" nu poate fi aşa rea? Sau poate da?

Weekend-ul ne mai atrage în cinematografe şi cu Trauma/Concussion, unul dintre motivele izbucnirii unui mega-scandal Oscar, scandal pe care noi credem că liderii Academiei încearcă să-l rezolve într-un mod foarte riscant. Will Smith îl interpretează pe neuropatologul Benner Omalu, un medic imigrant care ajunge să înfrunte una dintre cele mai puternice instituţii americane în urma unei descoperiri medicale. Tot din 5 februarie vedem animaţia Open Season: Scared Silly/Năzdrăvanii din pădure. Speriosul sperioşilor.

12 februarie
Zoolander 2
Este fără doar şi poate weekend-ul comediei, cu trei comedii foarte diferite aduse la cinema. În primul rând, Zoolander 2, care ni-i arată pe Ben Stiller, Owen Wilson şi Will Ferrell revenind în rolurile prostuţilor, superficialilor, trăsniţilor obsedaţi de lumea modei Zoolander, Hansel şi Mugatu. Distribuţia este completată de Olivia Munn, Benedict Cumberbatch, Penélope Cruz, Kristen Wiig, dar şi Justin Bieber, Kanye West şi Mădălina Ghenea. La 15 ani de la aventurile sale din primul film, Derek Zoolander începe să suspecteze că nu mai este atât de... la modă. Un nou pericol mondial îl va readuce în lumină pe habarnistul fotomodel.


Din 12 februarie aflăm şi Cum să fii singur şi fericit alături de Dakota Johnson care, după ce a transpirat atâta în Fifty Shades of Grey, şi-a dat probabil seama că e mai sigur să fii pe cont propriu. Noi de-abia aşteptăm s-o vedem pe Rebel Wilson, fără îndoială sarea şi piperul acestei comedii romantice. Filmul cu supereroi Deadpool îl readuce pe ecrane pe cel mai ireverenţios "super" apărut vreodată în benzile desenate, iar primele reacţii sugerează că Ryan Reynolds a dat în sfârşit lovitura în carieră. Filmul se lansează şi pe ecranul IMAX.

19 februarie
Hail, Caesar!/Ave, Cezar! 
Rămânem pe teritoriul comediei cu absurdul Ave, Cezar!, noul film al fraţilor Coen cu unele dintre cele mai hot nume ale Hollywood-ului. George Clooney îl interpretează pe Baird Whitlock, un star din filmele anilor '50 care, deşi joacă în Hail Caesar, o mega-producţie, intră în bucluc din cauza problemelor cu băutura. Ralph Fiennes interpretează un regizor, Jonah Hill un jurnalist, Frances McDormand o monteuză, iar Scarlett Johansson şi Channing Tatum actori, în timp ce Josh Brolin are rolul principal, cel al lui Eddie Mannix, un angajat al studiourilor a cărui treabă este să distrugă orice sămânţă de scandal ce ar putea să le afecteze imaginea. Noi ne aşteptăm la o mulţime de ironii la adresa Hollywood-ului de atunci şi de acum.


Pride and Prejudice and Zombies/Mândrie, prejudecată şi zombi reinventează romanul lui Jane Austen într-o Anglie decimată de zombi. De această dată Elizabeth (Lily James) este mai ocupată să hăcuiască morţi-vii decât să se intereseze de bunăstarea domnului Darcy. Weekend-ul mai vine cu Diary of a Chambermaid/Jurnalul unei cameriste, în care frumoasa Léa Seydoux interpretează o cameristă din secolul 19, dar şi cu animaţia Capture the Flag/Fură steagul, salvează Luna. Tot în al treilea weekend al lunii vom vedea Orizont, ecranizarea lui Marian Crişan după Moara cu noroc actualizată la problema defrişărilor ilegale şi drama franceză La tête haute/Capul sus, selectată în mai 2015 să deschidă festivalul de la Cannes.



26 februarie 
Spotlight
Terminăm februarie cu probabil cel mai internaţional weekend al anului. Spotlight, care, până la câştigarea Premiului Producătorilor Americani de către The Big Short/Brokerii apocalipsei, era favorit la Oscar 2016, spune povestea unei extraordinare investigaţii a jurnaliştilor Boston Globe de la cumpăna dintre milenii. Jurnaliştii secţiei Spotlight a ziarului au descoperit cum, la adăpostul respectului populaţiei pentru biserică şi al influenţei acesteia în politică, parohia locală a ascuns şi protejat decenii întregi preoţi vinovaţi de pedofilie. Dar una e să cunoşti această realitate cruntă şi alta să o dovedeşti şi să o dezvălui publicului larg.

Pe 26 februarie vom vedea şi western-ul Jane Got a Gun/Jane: Lupta pentru supravieţuire, cu Natalie Portman în probabil cea mai încercată producţie a ultimilor ani, dar şi Gods of Egypt/Zeii Egiptului, un fantasy în care mai toate personajele africane sunt interpretate de americani caucazieni. Blockbusterul Bajirao Mastani/Glorie şi iubire ne poartă într-o lume opulentă, inspirată parcă de 1001 de nopţi, în care războinicul Bajirao este rupt între dragostea pentru două femei, iar drama islandeză Rams/Despre oameni şi oi, câştigătorul trofeului Transilvania anul trecut, pe câmpiile Islandei, unde oile sunt unica sursă de trai.


Mai vedem animaţia Tout en haut du monde/La capătul lumii, câştigătoarea premiului publicului la Annecy, cel mai mare festival de animaţie din lume, şi filmul social La loi du marché/The Measure of a Man, despre greutăţile clasei muncitoare din Franţa. Actorul Vincent Lindon a primit trofeul de interpretare la Cannes pentru rolul principal.

scris de Ştefan Dobroiu, 1 februarie 2016
Un produs Blogger.