Filmele lunii ianuarie 2019

Ca în fiecare an, ianuarie este o lună "de încălzire": un număr modest de premiere, fără mega-blockbustere, se lansează în următoarele patru weekend-uri pe marile ecrane. Ce uimeşte la acest ianuarie este numărul foarte mare de sequeluri, remake-uri sau revizitări ale unor personaje (istorice sau nu) deja familiare. Nu, ianuarie nu va fi o lună a originalităţii (cu excepţia celor câteva filme de festival), dar asta nu înseamnă deloc că nu avem de ce merge la cinema. Iată mai jos recomandările noastre.

4 ianuarie
Ralph rupe netu' 
Acest sequel animat are toate şansele să fie cea mai gustată premieră a începutului de an. Primul film şi-a câştigat suficient de mulţi fani, iar continuarea măreşte miza făcându-l pe Ralph (John C. Reilly) să evadeze din lumea jocurilor de consolă şi să pornească într-o aventură în nemărginitul internet. Evident, animaţia va comenta la nesfârşit pe seama obiceiurilor şi dependenţelor noastre legate de activităţile online, lucru care recomandă filmul adulţilor, în timp ce giumbuşlucurile colorate îl fac atractiv pentru cei mici.

A doua porţie de John C. Reilly a săptămânii vine în parodia Holmes & Watson/Holmes şi Watson. Mai vedem acum noul film cu Clint Eastwood, intensul The Mule/Curierul traficanţilor, şi Transit/Tranzit, sensibila producţie a lui Christian Petzold care ne va face să privim cu alţi ochi drama migranţilor.

11 ianuarie

Al doilea weekend al lunii este unul al comediei, două astfel de filmeînfruntându-se pentru atenţia spectatorilor. Unul este The Upside/Asistent de (ne)voie, care nu are nevoie de nicio prezentare, pentru că este remake-ul american al megahitului francez Intouchables, văzut de aproape 20 de milioane de spectatori în 2011. Mai nefamiliar este Instant Family/Familie de-a gata, un film în care Mark Wahlberg şi Rose Byrne interpretează doi soţi gata să adopte un copil. Faptul că, în urma unui concurs de împrejurări, adoptă trei le va da complet lumea peste cap, aruncându-i abrupt printre provocările vieţii de părinte.

Tot acum vedem animaţia The Snow Queen: Mirrorlands/Crăiasa Zăpezii: Ţinutul oglinzilor.

18 ianuarie
Filmul Split i-a mai spălat numele mult-hulitului (noi credem în continuare că Al şaselea simţ este unicul său film cu adevărat bun) M. Night Shyamalan şi o parte importantă a succesului său este dezvăluirea din final, când îl revedem pe Bruce Willis revenind la rolul său din Unbreakable, David Dunn. Glass consolidează legătura, aducându-i în acelaşi sanatoriu pe Dunn, pe Kevin (James McAvoy) şi numeroasele sale personalităţi, dar şi pe Elijah Prince (Samuel L. Jackson), celălalt protagonist din Unbreakable. Faptul că cei trei sunt studiaţi de o psiholoagă (Sarah Paulson) va fi bulgărele de zăpadă ce va duce la o confruntare impresionantă.

Papillon revizitează romanul omonim al lui Henri Charrière la 45 de ani de la prima sa ecranizare, cu Steve McQueen şi Dustin Hoffman în rolurile principale. Tot acum vedem animaţia Astérix: Le secret de la potion magique/Asterix: Secretul poțiunii magice şi unul dintre cele mai controversate filme ale anului trecut, The House That Jack Built, în regia imprevizibilului Lars von Trier.

25 ianuarie

Cel mai greu de analizat weekend al lunii este fără îndoială cel de-al patrulea, dat fiind că nu avem idee ce film se va clasa pe primul loc în preferinţele publicului. Să fie violentul Destroyer/Capcana, în care Nicole Kidman interpretează o poliţistă ce elimină unul câte unul membrii unei bande de spărgători de bănci? Sau Mary Queen of Scots/Mary regina Scoției, în care Saoirse Ronan şi Margot Robbie interpretează două mari rivale din istoria Europei, Maria Stuart şi Elisabeta I? Sau cine ştie, poate că spectatorii le lasă pe Kidman, Ronan şi Robbie să se "certe" şi vor intra la A Dog's Way Home/Drumul unui câine către casă, o dramă emoţionantă despre un câine care se pierde de stăpânul ei şi călătoreşte mai bine de 600 de kilometri pentru a-l regăsi? Vom vedea abia la sfârşitul lunii ce film a fost mai atractiv pentru publicul din ţară.


Oferta weekend-ului este completată de filmele de festival Las olas/Valurile şi Doggman/Frizerul de câini, unul lansat în competiţia festivalului de la Mar del Plata, iar celălalt în cea a festivalului de la Cannes, unde a şi câştigat trofeul pentru interpretarea actorului Marcello Fonte.
sursa: Cinemagia.ro
Un produs Blogger.